Wednesday, September 15, 2010

Pelik bai~!! Pelik gilAA.....

Ramai org suke cakap pasai isu semase dalam blog dorang...... aku pon igt nak ckp pasal isu semase gak....tpi aku tak SUKE!! tak suke bile aku terpengaroh ngn keadaan sekeliling yg nth btol nth idak....and memang aku suke merepek meraban ikot suke ati aku...so aku slalu ckap entah bende giler menyimpang dari isu semase....lagi pon, aku bkn amek tau pon pasal isu semase.... hahahaha...so suke ati aku la nak kater ape poooonn..... just this time aku nak ckp isu pedas sket.... awal2 lagi aku nak mintak maap sape trase... klu korang trase, aku lagi terase beb!! seriously aku trase giler2 ngn bende yg aku nak ckp.... sampai byk kali gak aku piki nak post ke tak nak bende ni.... makanya bermulelah kisah pelik ni....

Aku org Islam.... aaaannnnddd, aku sure ramai yg bace ni pon orang islam... first, sebagai orang islam, kiter percaye Allah. percaye ade nye nerake, syurga.... kiter mengaku yg Allah swt tu Tuhan, pencipta sekelian alam.... Tuhan yg mengetahui setiap sesuatu...takde satu daun pon yg jatoh ke muke bumi melaenkan dalam pengetahuan Allah swt.... puuuunyeee la Allah tu maha mengetahui...infact time aku mnulis ni pon Allah tengah tengok...korang dok bace ni pon Allah dok tgk *like obviously.... duuhh* tpi, perkare pelik berlaku selepas ini....

Pelik kenape aku ngaku islam, aku mengaku Allah itu Tuhan aku, tpi aku still buat salah, langgar perintah Allah like mcm takde pape.... seriously tak LOGIK weeiiiyhhh!!! kiter tau Allah tu wujud, Allah tu Tuhan, nape ingkar weiyh??!! kiter tau nerake wujud, kiter percaye nerake wujud, kiter tau nerake tu giler pedih tahap gaban, gaban pon tak pedih cam tu *aku pon tak tau apa itu gaban*, tpi nape still ingkar weiyh?? nape?? nak masok nerake ke weiyh?? ape yg buat kiter ingkar wieyh?? kalu dah obvious Allah tu Tuhan, nerake tu ade....knape?? seriously, after percaye yg Allah tu Tuhan, Tuhan yg menciptakan bukan sekadar kiter tapi seluruh alam, tak logik kiter ingkar.... ape yg melarang kiter dari melakukan hukum2 Allah... apakah kiter manusia mengatahui lebih dari apa yg Allah ketahui... kiter rejek hukum2 Allah, hukum hudud, tutop aurat, care hidop islam yg Allah kasi dalam quran, kiter rejek bai..... mane logik kiter mengaku Allah itu Tuhan, tpi kiter langgar kaw2 tak rase pape hukum2 Die??? sumpah tak logik weiyh....
Sebab kebanyakkan kiter org islam TAU pasal ni.... seriously basic giler kot bende ni....


yup, maybe kiter lemah, kadang kiter tergelincir, kdg2 kiter langgar, ingkar.... ye kiter jahil, kadang kiter sesat.... tpi Allah maha penyayang beb... sbb tu ade taubat.... slalu, aku pon pelik ngn diri sendiri, ngn org laen pon.... jelas Allah tu Tuhan, jelas nerake dan syurga, jelas hidayah petunjok depan mater, kiter still ingkar.... apakah pelik??? serious weeiiyyhh...aku ckp btol ni... pelik ouh.... kiter nak buat hukum sendiri, rejek hukum Allah, tak kire la dalam konteks sekecil2 care hidop untill sebesar-besar kerajaan, tak logik weiyh...

kenape kiter blagak macam kiter tau sume bende pasal diri kiter dan tentukan sume bende untok diri kiter without consider hukum Allah?? sedangkan Allah itu pencipta,Allah yg ciptakan kiter, sedangkan Allah tu maha mengetahui tentang diri kiter??

Kenape kiter study wat esement bagai nak rak sampai tinggal sume sembahyang ibadat, sedangkan kiter tau Allah itu Tuhan dan tiada kejayaan melainkan dari Allah??

Kenape kiter sanggop buat everything for someone that we claim we love the most sampai abaikan seeeemua hukum yg Allah tetapkan, sedangkan Allah itu Maha penyayang, dan Die lebih sayang kiter jauh lebih dari sape2 pon yg boley sayang kiter... sedangkan kiter tau yg takde makhluk yg boleh menyayangi setaraf sayang Allah, sebab Allah tu Maha penyayang?? Kenape kiter tak boley nak korban ape yg kiter suke and ape yg kiter nak for the sake of Allah, Tuhan yg Maha penyayang, but at the same time kiter korban almost everything untok seseorang yg blom tentu sayang die kat kiter btol atau tidak, ikhlas atau tidak....

Kenape kiter boley buat hukum sendiri, and then claim yg hukum Allah itu dah tak relevant, but at the same time kiter mengaku yg Allah Tuhan??

Tak logik.... seharusnye klu kiter dah mengaku Allah yg cipta kiter, then He must know everything about us. He must be the One that knows us the most... then kenape kiter rejek hukum yg Allah dah tetapkan???

Tak logik kalu kiter mengaku nerake and syurga itu ade, kiter mengaku kiter nak syurga, tpi ape yg kiter buat hanye dekatkan diri kiter ke nerake?? serious weiyyhh tak logik..

JANGAN JADI ORG TAK LOGIK PLEASE

Aku bukan nye best sgt nak ckp cmni....aku bkn nye baek sgt nak ckp pasal bende ni.... bgi aku, org yg pertame2 skali yg perlukan nasihat ni adalah aku sendiri...aku tak ckp kat org laen melaenkan aku dah ckp kat diri sendiri dulu.... ini adalah reminder untok aku jugak..bkn..ini adalah reminder untok aku semate2...ade pon org laen selaen aku yg bace ni adalah sekadar perkongsian..... tu la korang.... previous post aku dah mention, slalu2 la tegor aku, remind aku, sound2 aku...nth, bese2 je aku rase, makanya terpakse la aku menge-sound diri sendiri, daaaaaahh membebel panjang giler.... HAHA

but anyway, aku just nak ckp perkare pelik ni je... tak byk aku ley ckp, ilmu aku tak kemane.... segale yg baek itu dari Allah, hina and rendahnye taraf aku atas kekurangan aku sendiri, may Allah forgive me. sekian.... fuh! update gak -_______-"

2 comments: